有時候心裡正想著一首歌,廣播就播出來,就覺得真是Lucky

今天上班途中,塞著車,哼著昨晚突然想到的一首歌的前奏~

Rick Price【Heaven Knows】

突然ICRT就撥出來了,Hey, Rick, you make my day!!

(這句其實是對ICRT Morning Show的主播說的~)

(沒想到主唱叫也叫Rick XD)

完美的假音~適合失戀夜深人靜時享用

其實這首歌有翻唱成中文過,王柏森【慾望】專輯的第四首【脆弱】

唱功相當了得的王柏森也詮釋得相當動人!不過似乎找不到線上影音可以分享~

(王柏森後來轉往舞台劇發展,我看過他在張雨生擔任音樂總監的音樂劇

【吻我吧!娜娜!】中的演出,超棒!)

以下胡亂把歌詞英翻中~

Heaven Knows

She's always on my mind
From the time I wake up 'til I close my eyes
She's everywhere I go
She's all I know

她總是在我心上
從我早晨醒來到半夜閉上眼
不管我去哪  她無所不在
她是我知道的一切

And though she's so far away
It just keeps gettin' stronger everyday
And even now she's gone
I'm still holding on
So tell me where do I start
'Cause it's breaking my heart
Don't wanna let her go

雖然她已離我好遠
思念卻隨著每天更加強烈
即使她走了
我還是堅持著
但告訴我該如何做呢
因為我心已碎
真的不願意讓她離去呀

Maybe my love will come back some day
Only heaven knows
And maybe our hearts will find a way
Only heaven knows
And all I can do is hope and pray
'Cause heaven knows

也許有一天我的愛會回來
只有天知道吧
也許有一天我們的心會找到新的出口
只有天知道呀
我能做的也只有盼望和祈禱
因為也只有天知道呀

My friends keep tellin' me
That if you really love her
You've gotta set her free
And if she returns in kind
I'll know she's mine
So tell me where do I start
'Cause it's breakin' my heart
Don't wanna let her go

我朋友們一直告訴我
如果我真的愛她的話
就該讓她自由
如果她回來的話呢
我知道她將屬於我
但告訴我該如何做呢
因為我心已碎
真的不願意讓她離去呀

Maybe my love will come back some day
Only heaven knows
And maybe our hearts will find a way
Only heaven knows
And all I can do is hope and pray
'Cause heaven knows

也許有一天我的愛會回來
只有天知道吧
也許有一天我們的心會找到新的出口
只有天知道呀
我能做的也只有盼望和祈禱
因為也只有天知道呀

Why I live in despair
'Cause wide awake or dreaming
I know she's never there
And all this time I act so brave
I'm shaking inside
Why does it hurt me so

為什麼我活在絕望中呢
我想是因為不管是醒著或夢中
我知道她已不在了
而這些日子以來表現堅強的外表下
我內心其實顫抖著
為什麼心會這麼痛呢

Maybe my love will come back some day
Only heaven knows
And maybe our hearts will find a way
Only heaven knows
And all I can do is hope and pray

也許有一天我的愛會回來
只有天知道吧
也許有一天我們的心會找到新的出口
只有天知道呀
我能做的也只有盼望和祈禱
因為也只有天知道呀

Maybe my love will come back some day
Only heaven knows
And maybe our hearts will find a way
Only heaven knows
And all I can do is hope and pray
'Cause heaven knows
Heaven knows
Heaven knows

(這段重覆很多遍啦~不打啦~)

arrow
arrow
    全站熱搜

    Leo1127 發表在 痞客邦 留言(1) 人氣()